Betul Ke Boleh Buat Duit Dengan Forex?

Ramai orang di luar sana yang skeptikal dengan forex kerana terlalu banyak kes penipuan yang dilakukan orang dalam industri forex ni sehingga menyebabkan nila setitik habis baju sekolah tukar jadi warna biru. Tapi... adakah hakikatnya memang teruk forex ni?

Kalau kita nak cerita pasal si penipu ni, kat mana-mana pun diorang ada sebenarnya. Tak kiralah dalam industri apa pun. Jadi janganlah kita berfikiran jumud sangat sampai bila ada je orang sebut pasal forex semuanya tipu. Mungkin belum rezeki kita untuk jumpa jalan yang lurus serta dinaungi cahaya sinar mentari.

Saya sendiri dah masuk tahun ke-5 dalam forex ni. Dah macam-macam orang saya jumpa. Macam-macam kes saya lalui sendiri. Tapi saya tak pernah skeptikal sebab saya dah jumpa nikmat sebenar dalam forex ni bila saya dah jumpa ilmu yang betul. Ilmu ni saya anggap sebagai azimat keramat kerana telah terbukti berkesan sepanjang 5 tahun saya menggunakannya sendiri. Nak cerita kat orang mestilah kita sendiri kena apply ilmu tu. Barulah kita tau hasilnya macam mana ye dak?

Saya tak suka nak cerita dongeng yang bila trade forex ni kita terus boleh jadi jutawan. Ofkos kena lalui liku-liku sebagai forex trader sebagaimana forex trader yang lain. Cumaaaa, bila kita belajar pada orang yang dah lalui semua tu, jalan cerita kita akan jadi shortcut. Tak perlu nak langgar dinding berkali-kali dan tak sesusah apa yang saya lalui dulu.

Saya tau ramai yang dah bertahun berkecimpung dengan forex ni tapi masih tak konsisten profit. Modal asyik MC dan lebur. Teknik kadang-kadang jadi kadang-kadang tak. Withdraw apatah lagi. Tengok dari jauh jela mesin ATM tu.

Dalam hati nak juga merasa withdraw setiap bulan secara konsisten. Tak banyak pun tak pe. Janji modal tak lebur. Seronokkan kalau dapat tambah duit setiap bulan. Kepala pun rasa ringan. Tak payah lagi nak telan paracetamol 2 papan.

Tapi... betul ke boleh buat duit dengan forex ni? Macam ni lah. Saya akan tunjukkan satu video performance trading saya dari bulan 1 sampai bulan 3 ni. Cuma untuk bulan 3 ni sebenarnya masih ada yang tengah floating profit dan masih belum close. Yang saya tunjukkan ni apa yang dah CLOSE, PROFIT, LOSS, KENA STOP LOSS DAN WITHDRAW. Semuanya ada macam makan ABC gitu. Barulah sedap kan? Ahaks.

Apa yang saya withdraw ni mungkin tak banyak macam trader-trader lain buat sebab saya trade ada SOP. Disiplin nombor satu, profit nombor dua. Sebabtu nanti akan nampak ada profit saya yang macam 1 pip je sebab dah terkono SL. Tapi saya tak kisah semua tu sebab itu disiplin yang saya pegang selama 5 tahun saya dalam forex ni. Disiplin tak boleh dibeli lah hai!

Lagi satu, sejak saya dah jadi cikgu ni, memang masa saya agak kurang sikit kat trade. Almaklumlah kadang-kadang waktu terbaik untuk entry tu lah waktu saya tengah sibuk membelasah anak murid saya sampai diorang termuntah pengsan. Pengorbanan tu. Hahaha...



Hokey, kalau ada yang nak cuba jadi anak murid saya dan gunakan azimat keramat yang saya ada ni sebagai panduan hidup boleh cari saya kat sini Training Centre Kuala Lumpur.

Selamat Meroket Ke Marikh !!

FAREEZ MOHD SITH
COACH MASTER YOUR FOREX
DATANG DENGAN HARAPAN, PULANG DENGAN KEJAYAAN





Post a Comment

9 Comments

  1. Прикольно, читал Форекс Клуб отзывы и там была более полная инфа по этой теме)

    ReplyDelete
  2. Foreign exchange trading news can easily be found on the internet at any moment. forexlasers.com has more information on the Forex Systems - FOREX TRADING - Forex Lasers Forum.

    ReplyDelete
  3. But if you want to save some money, then you may prefer the "virtual credit card" type. This type of smartphone wallet has a feature called "virtual credit cards" which allows you to store your virtual credit cards and make purchases online. For more ideal details about torque system, pop over to these guys.

    ReplyDelete
  4. As you begin your online Forex training, you will get detailed information regarding the technical side of the market, but the fundamental side of it will remain the same. You are curious to know more about trade forex, visit here.

    ReplyDelete
  5. The best optionbrokers is definitely not going to come cheap. Most beginners start with small accounts and they start to learn the basics before advancing to larger and more aggressive trading.

    ReplyDelete
  6. IQ Option is an online trading platform where in you can trade a multitude of financial instruments like equities, derivatives, financial instruments, indices and so on. Among these are many CFDs on Forex and Nano-rencies, Stocks, Commodities and ETFs. For more information on IQ option visit this site right here.

    ReplyDelete
  7. They have several branches in Canada, United Kingdom, Australia, and Spain. According to this review, the service is free to all traders and is also complimentary with any purchase of their products. If you are curious to know more about forex broker blog, check here.

    ReplyDelete
  8. This was very surprising to me since I had been reading about high minimums for trading systems and was a little worried. But in reality this is a good thing. If you are curious to know more about libertex broker forex platform, visit this site right here.

    ReplyDelete
  9. It may be hard at first -- especially if you're trying to reinvent the wheel -- but it will pay off in the end. In this article I'll tell you about one such business that I've worked on and built into a very profitable business (though not quite as big as Microsoft but close! Learn more about iq option marketing program on this site.

    ReplyDelete