Analisis Teknikal EU, GU, AU dan UJ Pada 23/07/18

EURUSD
Secara keseluruhan EU masih lagi berada dalam posisi downtrend. Namun, pergerakan semasa telah menunjukkan buyer sudah mula menguat. Untuk hari ini dan esok EU dijangka akan meneruskan kenaikan sehingga 1.1800. Jadi, apabila ada rejection dari seller di 1.1800, bersedia untuk sell semula ke support 1.1700. 

GBPUSD
 Major trend di GU ialah downtrend. Jadi, kami masih memilih untuk sell di GU sekiranya ada rejection di 1.3200. Namun, untuk hari ini dan esok, GU dijangka akan terus naik lagi sebelum membuat N-Turn di 1.3200.

AUDUSD
 AU kelihatan sideway di daily chart. Setakat ini buyer yang berkuasa di dalam market. AU dijangka akan terus naik lagi sehingga 0.7500. Namun, sekiranya ada rejection dari seller di kawasan resistance, kami akan memilih untuk sell dari zon resistance terdekat kerana major trend AU ialah downtrend. Buy untuk short term dan sell untuk long term.

USDJPY



Major trend di UJ ialah uptrend. Namun, UJ telah menunjukkan tanda-tanda reversal di daily chart. Untuk UJ membuktikan yang ia boleh terus turun, ia perlu close di bawah trendline dan close di bawah 111.00. Untuk semasa, kami masih memilih buy di UJ berdasarkan major trend dan cara pergerakannya tetapi setelah ada confirmation signal buy di UJ.

Post a Comment

1 Comments

  1. Dalam masalah hal yang telah di berikan ACY ini memang terbaik dan juga menarik dalam fasilitas dan juga bonus yang ada, tetapi dimana yang ane lihat sekilas nya website ACY ini ternyata dalam masalah leverage nya yang masih kecil, dan juga kurang nya layanan berbahasanya, semoga ACY ini dapat di kembangkan lagi deh agar nanti ane dapat lebih tertarik lagi untuk coba gabung bersama ACY ini

    ReplyDelete